bedste slankekur for mænd

Bedste Slankekur for Mænd – Sådan Opnår Du et Varigt Vægttab

Sidst opdateret september 23, 2021 by Martin

Hvad er den bedste slankekur for mænd når man vil forbrænde mavefedt og holde det væk når man er færdig med sin kur?

Mange vil sige, at en slankekur for mænd ikke er forskellig fra en kvindes slankekur. Men som mand og tidligere personlig træner vil jeg sige, at det er anderledes af mange årsager!

Du kan faktisk ende op med at tage på, hvis du følger en diæt som er skræddersyet til kvinder, istedet for at tabe dig.

For at du kan få den rigtige slankekur for mænd, anbefaler jeg at du læser denne artikel.

Hvorfor Du Skal Gå Din Egen Vej Som Mand, Når Du Vil Tabe Dig

For det første, har det fleste mænd mere muskelmasse end kvinder. Dette er en fordel du kan bruge til at tabe dig.

Men hvis du mister din muskelmasse på grund af en slankekur, kan du ende op med at tage på i vægt.

Din muskelmasse er en vigtig nøgle til succes, når du vil tabe dig som mand.

For det andet, er dit kaloriebehov som mand højere end en kvindes. At reducere dit kalorieindtag for meget vil udløse et sæt sulthormoner, der gør det svært at holde fast i din kur.

For det tredje, er vigtigheden af dit proteinindtag. For at opretholde eller endda opbygge muskelmasse bør du ikke sænke dit indtag af protein. Du skal muligvis endda hæve det for at få dækket dine behov.

Undgå Et For Lav Kalorie Indtag Når Du Vil Tabe Dig Som Mand

En kæmpe fejl mange mænd begår når de prøver at tabe sig, er at de følger deres partners kaloriefattige kost blindt. Kuren virker for dem så hvorfor skulle den så ikke virke for mig? Spørger mang!

Det er helt sikkert godt at skabe et kalorieunderskud, når du vil tabe dig. Men pas på med at gå for lavt ned i kalorie indtag.

Samtidig skal du stadig også sørge for at du får nok protein så du ikke taber for meget muskelmasse.

Husk Fedttab og Ikke Vægttab Er Vejen Frem Med en Slankekur for Mænd

Mange slankekure har den kæmpe fejl at de er for meget fokuseret på at opnå et vægttab istedet for et fedttab.

Det fører ofte til et for stort tab af muskelmasse der vil føre til et lavere stofskifte. Når dette er lavt, vil du forbrænde færre kalorier.

Det betyder, at det bliver lettere at tage på igen, allerede under vores kur eller lige efter vi er færdige med den.

I det lange løb vil vi ende op i en ond cirkel hvor det bliver sværere og sværere at tabe sig.

Oprethold et Daglig Kalorieunderskud På Omkring 500 Kalorie Dagligt

Lav et kalorie underskud

På en slankekur for mænd vil det hjælpe en hel del hvis du ikke går for langt ned i dit kalorieindtag.

Jeg vil anbefale er du ikke reducere dit kalorieindtag mere en 500 kalorier dagligt, spredt ud på alle dine måltider. Det er omkring 2200 til 2500 kalorier for den gennemsnitlige mand.

Hvis du vil forbrænde flere kalorier, anbefaler jeg at du gør ved at øge dit aktivitetsniveau med træning, konditionstræning, og gåture.

Indsæt article link

Hold Dit Proteinindtag Konstant

Samtidig skal du sørge for at holde dit proteinindtag konstant. Faktisk skal du i mange tilfælde øge det, specielt hvis du træner.

Når det kommer til proteinbehov til mænd, er den generelle anbefaling 0,8 gram pr. Kilo kropsvægt, hvis du er en gennemsnitlig stillesiddende mand.

Hvis du træner, afhængigt af hvor meget du træner, bør du øge dit proteinindtag til 1,2 gram pr. Kilo kropsvægt.

Du skal huske på at mere protein i din kost kan have en appetitnedsættende effekt, der hjælper med at undgå for mange kulhydrater og fedtstoffer.

Ifølge sclhealth.org

Sænk Dit Indtag af Kulhydrater og Fedtstoffer

Mens du holder dit proteinindtag konstant under din slankekur, skal du reducere dit indtag af kulhydrater og fedtstoffer.

Kulhydrater

Den generelle retningslinje for kulhydrater er mellem 225 og 325 gram kulhydrater dagligt.

Sørg for at undgå raffinerede kulhydrater såsom sukker, slik og hvidt brød. Nogle gange er det nok bare at slippe af med disse for at fremme vægttab.

Fedtstoffer

Den generelle retningslinje er mellem 44 og 77 gram fedt baseret på en diæt på 2000 kalorier om indtagelse af fedt.

Her skal du være forsigtig med for meget animalsk fedt. Få dækket en del af dit daglige fedtindtag fra kilder som fisk, grøntsager som avocado og nødder.

Hvad med Populære Slankekure?

Udover en traditionel kaloriefattig slankekur er der også andre former for slankekure som mænd kan gøre brug af.

Hvad enten du vælger at følge en traditional slankekur, stenalder, eller en keto diæt er i bund og grund op til dig.

Du skal bare sørge for at kuren i sig selv ikke bliver en undskyldning for at spise fed.

Uanset hvilken type slankekur du er på, vil for mange kalorier få dig til at tabe på i vægt.

• Læs også Hvor Meget Vægt Kan Man Tabe Sig På En Måned?

Opbyg Muskelmasse og Styrke Når Du er På Slankekur for Mænd

opbyg muskel masse og styrke

At opbygge muskelmasse og styrke er noget af det bedste du kan gøre når du er på en slankekur for mænd. Derudover, vil det få dig til at se sundere og bedre ud.

Du kan enten lave en træningsrutine med hele kroppen 3 til 4 gange om ugen. Eller du kan lave en splitrutine, hvor du træner forskellige kropsdele på forskellige dage.

Tilfælles for begge rutiner er at du altid skal træne dine ben. Det er lige så vigtigt some overkroppen, også selvom du ved siden har laver konditionstræning.

Når du træner ben, aktiverer du en anden type muskelfibre end ved konditionstræning.

Træningsrutinen for Hele Kroppen

En rutine hvor du træner hele kroppen er fantastisk hvis din tid er begrænset eller hvis du vil bruge mindre tid på at træne.

Her skal du som minimum træne 3 gange om ugen mellem 30 min og en time. Sørg for at bruge forskellige øvelser der træner hele din krop.

Push, Pull, Ben Rutinen

En trendy måde at lave en split rutine på er push, pull, og ben rutinen.

Her laver du push øvelser, såsom bryst og skulder pres, og dips for at træne dit bryst, skuldre og triceps på en dag.

Træk øvelserne træner din ryg, biceps og mave. Here kan du gøre brug af klassiske bicep curls, træk til bryst øvelser, dødløft, of diverse mave øvelser.

Endelig ender denne tredages cyklus med en bendag, hvor du træner dine ben. Her kan du gøre brug af øvelser såsom squats, ben press, og lunges.

Efter at have afsluttet din 3-dages cyklus, tager du en eller to dages pause for derefter at gentage cyklussen.

Dit Valg af Rutine

Dit valg af træningsrutine bør ikke kun afhænge af, hvor meget tid du har til rådighed. Det skal også afhænge af, hvor meget du kan lide at gå i fitness.

Hvis du ikke er så glad for det, kan du holde dig til en 30 minutters helkropsrutine mindst 3 gange om ugen.

Men her bør du gøre andre aktiviteter eller være lidt mere striks med din diæt hvis du vil opnå et vægttab med en slankekur for mænd

Alternativer

Personligt skriver jeg om disse trænings rutines, fordi jeg elsker at gå i fitnesscentret og træne på den mere klassiske facon for at opnå den bedste slankekur for mænd.

Men du kan også lave crossfitness, kredsløbstræning, TRX eller andre former for træning. Det vigtigste er at lave øvelser, der involverer brug af dine muskler.

Lav Konditionstræning Efter Du har Styrketrænet

Efter at have trænet med høj intensitet er det fordelagtigt at lave 20 til 30 minutters konditionstræning på et løbebånd eller lignende.

Fordi dit sukker- og glykogenniveau er opbrugt, bliver det lettere at forbrænde noget ekstra kropsfedt.

På dette tidspunkt behøver du heller ikke presse dig selv for hårdt for at få en god fedtforbrænding. Mange mænd er trætte på dette tidspunkt efter at have løftet vægte.

For at få nogle gode kardiovaskulære resultater og forbrænde noget ekstra fedt, skal du holde et stabilt tempo et sted mellem et lavt til moderat tempo.

Høj Interval Boosts

Hvis du synes, det er kedeligt at holde din cardio på et lavt eller moderat niveau, kan du lave nogle intervaller på højt niveau.

Her giver du alt hvad du har på løbebåndet i et minut eller tre. Derefter tager du det roligt i et par minutter og forbereder dig til det næste interval.

Intervaller kan være en effektiv måde at forbrænde fedt på og samtidig forbedre dit kardiovaskulære system.

• Læs også De Bedste Slankepiller Der Virker I 2021

Daglige Gåture – Perfekt Slankekur for Mænd

Daglige gåture

Udover at lave konditionstræning i fitnesscentret, anbefaler jeg også, at du kommer i gang med at gå nogle daglige gåture.

At gå er en vidunderlig måde at forbrænde noget ekstra fedt og opnå den bedste slankekur for mænd uden at blive for træt.

Oven i det kræver gåture minimum restitutionstid, hvilket betyder, at du kan gøre det gentagne gange i løbet af ugen.

Afhængigt af hvor meget tid du har til rådighed, anbefaler jeg, at du foretager mindst seks tusinde skridt dagligt.

Hvis du har tid, anbefaler jeg, at du gradvist øger dit skridtantal til mindst 10.000 skridt dagligt.

Til sammenligning vil mange fitness fagfolk og bodybuildere gå op til 20 til 25.000 skridt dagligt for at få deres fedtindhold under 10%.

Hvor Lang Tid Tager Det?

At gå i et stabilt tempo vil give dig mellem 5000 og 7000 skridt i timen. En halv times gåtur får dig til omkring 3.000 skridt.

Derefter kan du tilføje de skridt som du går på arbejde, når du er i supermarkedet, går med din hund, når du er hjemme osv. Det hele tæller.

Jeg anbefaler dog, at du går koncentreret i mindst 30 minutter om dagen.

Slankekur for Mænd og Brug af Fedtforbrændere

Når du har din kost, er på plads, og du har fået dig en træningsrutine og foretaget nogle ændringer i din livsstil.

Kan du overveje om du vil gøre brug af en fedtforbrænder til at hjælpe dig med dit vægttab.

Fedtforbrændere er ikke et must-have. Men mange føler en vis sikkerhed ved at bruge en fedtforbrænder, der kan hjælpe dig med dine mere svage sider.

Det kan være problemer som et lavt energiniveau, stofskifte, en langsom fedtforbrænding, eller for meget appetit.

Primeshred er en fedtforbrænder for mænd der er på slankekur og kan hjælpe dig med at få et vægttab.

Når du vælger en fedtforbrænder, er det bedst at vælge en der er specialfremstillet til mænd såsom PrimeShred.

Her får du en fedtforbrænder, der hjælper dig med at forbrænde fedt, øge dit energiniveau og undertrykke din appetit.

Samtidig vil PrimeShred sikre, at du ikke mister muskelmasse. Det er vigtigt, ikke kun for at se godt ud men også for at sikre at du har et højt stofskifte.

Tjek denne PrimeShred anmeldelse for at lære meget mere om denne fedtforbrænder til mænd.

Alternativt kan du også besøge deres officielle websted for at lære mere.

Primeshred og slankekur for mænd

Slankekur for Mænd – Din Handlingsplan til at Komme Igang

Lad os her i slutningen af denne artikel opstille en handlingsplan for hvordan du opnår den bedste slankekur for mænd, og hvad du skal gøre for at komme igang.

Bestem Dit Daglige Kaloriebehov

Hvis du i øjeblikket indtager 3 eller 4.000 kalorier dagligt, er det ikke nok bare at skære 500 kalorier fra din kost.

Først skal du finde dine daglige kaloriebehov og derefter skære de 500 kalorier for at opnå et vægttab.

En måde at gøre dette på er at tælle de kalorier du indtager i en uge og dividerer det med 7.

Du kan se antallet af kalorier din mad indeholder ved at kontrollere ingredienslisten. Sørg også for at måle dine fødevarer, så du får de korrekte mængder.

Jeg ved, at denne del af din slankekur er slem, men det vil gøre dig mere bevidst om, hvad du spiser og vil betale sig i sidste ende.

Kom Igang Med at Gå

Når du har din kost på plads og skærer de fem hundrede kalorier fra dagligt, anbefaler jeg dig at begynde at gå dagligt.

I begyndelsen gå 6000 skridt og arbejd dig gradvist op derfra, hvis du har tiden til det.

Kontroller din vægt hver uge for at se om du har tabt dig. Hvis du har, så fortsæt med at gøre, hvad du gør.

Hvis du ikke har tabt dig, kan du enten genberegne dit kalorieindtag eller øge dine daglige gåture med tusind flere skridt.

Kom Igang med Styrke og Konditionstræning i fitnesscentret

Efter 2 til 4 ugers slankekur og gåture kan du begynde at løfte vægte i et fitnesscenter.

Start let med en træning i hele kroppen tre gange ugentligt, og suppler med noget konditionstræning.

Jeg synes ikke du skal starte med styrketræning i starten af din slankekur, men vente et par uge pga. nedenstående årsager.

Din Motivation

At gå all-in på din kost og træne i den første uge af din kost kan dræbe din motivation, fordi du presser dig for hårdt.

Det er bedre at starte langsomt og få et par mindre sejre med kosten, der kan forbedre din motivation og gøre dig klar til at tage det næste trin på din slankekur for mænd.

Styrketræning Kan Føre til en Vægtforøgelse

Træning, og opbygning af muskelmasse kan føre til en væsentlig vægtforøgelse i de første par uger. Bare rolig, det er en god vægtforøgelse, fordi det er i form af muskler.

I det lange løb, vil din vægt falde når du forbrænder mere fedt.

Men for mange mænd kan det virke ikke motiverende at se vægten stige i stedet for at gå ned.

Hvis dette er din første slankekur for mænd, skal du vide, hvor mange kalorier din krop kræver. Det vil gøre det lettere at bevare vægten, når du er færdig med din kost.

Overvej Et Kosttilskud til at Forbrænde Mere Mavefedt

Endelig kan du overveje at bruge et kosttilskud såsom PrimeShred når du vil opnå den bedste slankekur for mænd. Det kan hjælpe dig med at forbrænde mavefedt hurtigere.

Men husk, det er ikke et must-have og det er op til dig om du vil bruge det.

Som et alternativt kan du også overveje Phen Q som vi tidligere har anmeldt.

Et sidste kosttilskud, du kan overveje, er et testosteron booster som TestoPrime.

At øge dit testosterone niveau kan være en effektiv måde at forbedre din muskelopbygning og give dig bedre resultater.

En almindelig bivirkning af at veje for meget er manglende sexlyst, libido og udholdenhed. Her kan et testosteron booster også hjælpe.

• Læs også 15 Tips Til Effektiv Tab af Mavefedt Når Du er På Kur

Leave a Comment