Forbrænder mavebøjninger fedt nok for en six-pack?

Kan Mavebøjninger Forbrænde Fedt og Give Dig en Six-Pack?

Sidst opdateret juli 5, 2021 by Martin

Forbrænder mavebøjninger mavefedt, eller er det bare spild af din tid når du vil tabe dig?

At tro at mavebøjninger forbrænder fedt, er sandsynligvis en af de største fitnessmyter der findes.

Det er en myte, der får millioner af mennesker verden over til at lave mavebøjninger hver dag, eller, i det mindste det stykke tid de prøver at tabe sig og få en six-pack.

Fortsæt endelig med at gøre dine mavebøjninger. Du vil styrke din midt sektion og gøre dine mave muskler stærkere.

Men at lave mavebøjninger dagligt fører ikke til en høj nok fedtforbrænding, der kan give dig et vægttab.

Når det kommer til opbygning af din six-pack? Så kan det kun ske, hvis din fedtprocent er lavt nok! I gennemsnit 15% for mænd og et sted mellem 14 og 24% for kvinder, ifølge eksperter.

Så hvis din fedtprocent er 35% eller højere, er det slet ikke nok at lave mavebøjninger dagligt for at forbrænde mavefedt.

Hvad Du Skal Gøre for at Forbrænde Mere Mavefedt

Så hvis du vil forbrænde mavefedt og stadig gøre mavebøjninger som du bør gøre, skal du fokusere på en fedtforbrænding der inkluderer hele din krop og ikke kun din mave.

Desværre er der ikke noget, der hedder spotreduktion, når vi ønsker at forbrænde fedt.

Forøg Dit Aktivitetsniveau

Det første du skal gøre, er at begynde at forbrænde flere kalorier dagligt. Dette gør du ved at øge dit aktivitetsniveau.

Den bedste og mest effektive kalorieforbrænding, du kan få her, er en kombination af modstandstræning og cardio træning.

Dybest set er det op til dig, hvad enten du vil gå den traditionelle vej ved først at løfte vægte og derefter lave cardio i et motionscenter.

Eller, hvis du vil lave en HIIT-rutine, crossfitness eller en af de andre mange typer træningspas du kan gøre et par gange i løbet af ugen.

At Gøre Mindre Vil Også Give Effekt

Husk, at du ikke behøver at gå all-in, bare fordi du vil forbrænde mavefedt. Daglige gåture, jogging eller andre ting, der får din puls op, vil også være effektive.

Men du er nødt til at bevæge hele din krop for at forbrænde mavefedt og ikke kun dine mavemuskler. Ellers vil du spille din tid.

• Læs også vores artikel Hvor Meget Kan Man Tabe Sig på en Måned?

Vær Opmærksom På Din Diæt

Sænk dit kalorieindtag, og overvej at gå på diæt er en anden ting, du skal gøre.

Det kan enten være en høj-protein, keto diæt eller bare en regelmæssig diæt med lavt kalorieindhold; det er fuldstændig op til dig så længe du kan holde din diæt.

Gør, hvad du føler er lettest for dig at gøre. Jeg tænker ikke så meget på, om keto diæten er mere eller mindre effektiv end en proteindiæt. Jo bedre du kan lide den mad du får på din diæt, jo lettere er det at holden den.

Inkluder Mavebøjninger til at Forbrænde Mavefedt

Når du har din diæt og træning på plads, kan du komme i gang med at træne dine mavemuskler. Men husk, dit primære mål er at begynde at bygge din six-pack som allerede ligger godt gemt under de fedt lag du har.

Når du begynder at tabe kropsfedt, begynder din six-pack gradvist at vise mere og mere.

Sådan Laver Du Dine Mavebøjninger Korrekt

Der er masser af forkerte måder at lave mavebøjninger på og kun en korrekt måde at gøre dem på.

Tjek videoen nedenfor for at få din form rigtig.

Hvis du er nybegynder, kan de være svært at bevæge sig helt op i den siddende position når du laver mavebøjninger.

I så fald kan du starte ud med at lave crunches og arbejde dit styrkeniveau op.

Hvis du føler smerter i din nedre ryg ved mavebøjninger, kan du også lave crunches i stedet.

Tjek videoen nedenfor for den korrekte form på crunches.

For begge øvelser skal du lave 3 sæt med så mange reps som du kan gøre. Når det bliver for let, kan du enten placere din krop i en tilbage lænet position eller holde nogle vægte på brystet.

• Se også 7 Tips For En Effektiv Slankekur

Sandheden Omkring Opbygning af Six-Pack Abs

Når dit fedtniveau er lavt nok, er det relativt let at træne dine mavemuskler og få en six-pack. Med et lavt fedtniveau behøver du ikke at træne dine mavemuskler dag ud og ind ved at lave avancerede øvelser for at få en six-pack.

En anden ting du bør vide er at der er masse andre øvelser til både over og underkrop der også giver dine mavemuskler en god træning.

Oprethold Symmetri

Et vigtigt aspekt ved at lave mavebøjninger for at forbrænde mave og kropsfedt er at opretholde symmetri.

Det betyder, at du også skal træne og styrke din nedre ryg og forbedre balancen i hele din mavesektion.

Denne øvelse kan være meget svært at klare i starten, og positionen kan føles akavet. Start med et par sekunder, og øg den tid, du er i en plankeposition, gradvist.

Hvis du finder planken for hård tat udføre, eller du har for mange smerter i dine skuldre? Så anbefaler jeg at du laver forlængelser i lænden i stedet!

Igen, lav 3 sæt med så mange reps du kan klare.

Den Brændende Fornemmelse, Der kommer, Når Du Laver Mavebøjninger

Den brændende fornemmelse du begynder at føle i din mave når du laver mavebøjninger, er desværre ikke fordi du forbrænder fedt.

Det er en ophobning af mælkesyre, der forekommer, når musklerne er iltfattige og omdanner glukose til energi.

Den samme følelse kan også forekomme når du træner andre muskelgrupper som f.eks. dine skuldre.

Forbrænder Mavebøjninger Mavefedt? En Opsummering!

Lad os hurtigt opsummere det, vi har talt om i denne artikel.

  • At lave mavebøjninger forbrænder ikke nok mavefedt til at fremme vægttab
  • Du kan kun få en six-pack ved at lave mavebøjninger, hvis du har en lav procent i kropsfedt
  • Der er ikke sådan noget som spotreduktion.
  • Du er nødt til at gå all-in og træne hele din krop til at forbrænde mavefedt.
  • Kombiner diæt og motion vil give de bedste resultater
  • Sørg for, at du laver dine mavebøjninger korrekt.
  • Start med crunches, hvis mavebøjninger er for hårde.
  • Træn din nedre ryg for at opretholde symmetri

Forbrænder mavebøjninger mavefedt? Kun hvis du tager de emner, vi har diskuteret i denne artikel op, og gør dem til en rutine!

At lave mavebøjninger alene brænder ikke mavefedt. En six-pack, ja, men kun hvis dit fedtniveau er lavt nok.

Kæmper Du Stadig Med at Forbrænde Mavefedt?

Tålmodighed er nøglen, når du vil forbrænde mavefedt!

Ofte bliver du nødt til at foretage nogle alvorlige ændringer i dit liv. Du bliver nødt til at slippe af med dårlige vaner og finde sunde erstatninger.

For at gøre tingene lettere, kan du overveje at bruge en fedtforbrænder som Phen Q.

Det er en 5 i en fedtforbrænder, der kan hjælpe dig med at håndtere nogle af de mest presserende problemer du kæmper med når du skal tabe dig.

Phen Q kan hjælpe dig med følgende:

  • Undertrykke din appetit, så du spiser mindre
  • Forbedre din fedtforbrænding, så du kan slippe af med mavefedt hurtigere
  • Forøg stofskiftet, så dit samlede kalorieforbrug øges
  • Få mere energy, så du kan gøre flere af de ting, der vil gavne din diæt
  • Forbedre dit humør, så du er mere positiv under din diæt

Du kan lære meget mere i vores Phen Q anmeldelse hvor du kan få mere at vide om hvordan det virker og kan hjælpe dig med at tabe dig.

Tab dig med Phen Q

Læs Også Disse Artikler

Denne artikel findes også i en engels version på vores søsterside Do Sit-ups Burn Belly Fat and Give You a Six-Pack?

Hvis du går og overvejer keto diæten er det en god ide at lære mere om KetoCharge som også kan fås i Danmark.

Leave a Comment